Flyvestationen Karup 1957. – 2017. For 60 år siden gjorde jeg tjeneste på Wing O,P,S. Meget spændende og lærerig.

Mit ophold på Wing O.P.S. Gav mig kendskab til  jager  piloters arbejde, her mødte Piloter med deres ledere til Morgenbriefing, jeg var ikke i tvivl om at det var eliten.                     De var meget  meget spændende personer. samt en enhed igen tvivl om det.                         En lille morsom episoder , Efter endt briefing  piloterne var på planlagte opgaver, Jeeg jeg en rundtur i lokalet. som bar præg af når  Øverstkommanderende sagde tobakken bort, så var det nu.   der var mange cigarretter som kun lige var tændt der lå i askebægerne. De fristede en soldat, jeg snuppede en af de fine amerikanske,  en god aroma bredte sig  Pludselig kom oberst Ziegler ind , Han begyndte at snakke , cigaretteen var gemt inde i hånden , han havde god tid. så cigaretten  brænde så meget jeg måtte vedgå jeg røg i tjenestetiden. Høflig forsvandt han lokalet, Episoden glemme jeg aldrig

  Mit arbejdsområde var  opstart og vedligehold af generatorer. Samt tilsyn med tjeneste bilerne, og kørsel for – med officererne. Jeg var blandt andet med til informations seminarie, Her deltog chefen for Stations flight RAS. (Pilotnavn) og Jeg var medhjælper på scenen.

Om dichmannottosen

Produktion og redigering af film. Revyer - Teater-Undervisning - Kongresser - Sangkor - Fester mm. samt massevis af andre spændende filmsopgaver. Interesse. Biler, foto, Livsstil, Kunst, Surrealisme-symbolisme. Undervist af Anders Georg Jensen (Georg Jensens barnebarns) atelier - malerskole PT. Formanden Andels Boligforeningen. Ved Skrænten 3.Silkeborg
Dette indlæg blev udgivet i horstoft 1942 anden verdens krig. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar